ponedeljek, 30. marec 2015

Sacher torta


Bližal se je rojstni dan, zato sem se odločala, s katero torto bom letos pocrkljala svoje najbližje. Odločila sem se za »Sacher torto«, ki je meni najljubša izmed vseh tort. Čokoladni biskvit, marelična marmelada in čokoladna glazura je odlična kombinacija, ki je osvojila moje srce že dolgo nazaj. Ni pa osvojila samo mene, zaradi ljudi, ki so verjeli vanjo in ohranili njeno svojevrstnost ter pravo mero tradicije, je postala del dunajske kulture in si zaslužila posebno mesto v naši zgodovini.



»Sacher torta« ima dolgo zgodovino, ki sega vse do leta 1832. Zgodba se je začela na Dunaju, ko je šef kuhinje kneza Metternicha zbolel ravno takrat, ko bi moral pripraviti posebno sladico za ugledne goste, zato je nalogo prevzel vajenec po imenu Franz Sacher. Sladica, ki jo je pripravil mladi vajenec je bila današnja »Sacher torta«. Vsi so bili navdušeni nad novim okusom zato je postala prava senzacija. Uspeh mu je omogočil, da je prišel do denarja s katerim je kasneje odprl prvo delikateso in postal prvi dobavitelj pripravljene hrane na Dunaju. Skratka bil je, ne samo dober slaščičar, ampak tudi uspešen poslovnež. Očetovo tradicijo pa je kasneje nadaljeval tudi njegov sin Edvard, ki se je za šefa izobraževal v Parizu in Londonu. Skupaj s svojo ženo Ano je odprl restavracijo in nato še eleganten Sachar hotel, v katerem se prepletajo različne kulture, a je »Sacher torta« bila vedno v izložbi slaščičarne najbolj izpostavljena ljudem. Ker je sin kmalu umrl je hotel naprej vodila njegova žena skupaj s svojim tastom. Kljub številnim preobrazbam (preživel je dve svetovni vojni), ki jih je hotel skozi zgodovino doživel, je danes še vedno v svetu najbolj prepoznaven hotel s petimi zvezdicami, kjer se lahko posladkate s »Sacher torto«, narejeno po izvirnem receptu, starem skoraj 200 let.

Veseli me, da tudi jaz lahko sodelujem pri obujanju te tradicije. »Sacher torto« sem prvič jedla, ko sem bila še v srednji šoli in bila takoj navdušena nad njo. Kasneje sem jo tudi pripravila in že prvič mi je uspela. Letos sem jo pripravila za rojstnodnevno zabavo, vendar ne po originalnem receptu, ker je skrito varovan (za glazuro uporabljajo tri vrste čokolade različnih dobaviteljev), pa nam je kljub temu teknila. Spodaj si lahko preberete recept.

Še en dober dogodek je za nami. Tokrat nam ga je posladkala čudovita »Sacher torta« s pestro zgodovino. Tako enostavna je za pripraviti in hkrati tako mogočna po okusu, da vam jo toplo priporočam. Ne bo vam žal.  Maja


………………………………………………..


Obvezni pripomočki: pečica, 2 x posodi za stepanje, stepalnik, tehtnica, model za torto, nož za rezanje torte, pladenj za torto, lopatica za mazanje marmelade, posoda za topljenje čokolade.

Sestavine za biskvit:
8 jajc
200 g moke
200 g temne čokolade
100 g kristalnega sladkorja
150 g sladkorja v prahu
200 g stopljenega masla
50 g mletih mandeljnov

Sestavine za glazuro:
200 g temne čokolada
1 dcl vode
50 dag sladkorja v prahu

Nadev:
marelična marmelada


1. KORAK

V skledi zmešamo moko in mandeljne.

Nato ločimo beljake od rumenjakov. Stepemo surovo maslo s sladkorjem  in dodamo rumenjake. Nato še beljake trdo stepemo skupaj s sladkorjem. 

Nad vodo v posodi stopimo čokolado. Stepenim rumenjakom dodamo stopljeno čokolado. 
  


2. KORAK

Nato v to zmes vmešamo še stepene beljake in moko z mandeljni, da dobimo gladko zmes.

Zmes vlijemo v model za torto in pečemo na 180 °C, 45 minut.

3. KORAK

Ohlajeni tortni biskvit prerežemo na pol. Na spodnji del enakomerno namažemo marmelado nato nanj položimo nazaj drugi del.

4. KORAK

Nad vodo v posodi segrejemo čokolado,  v katero vmešamo sladkor in vodo. Vse skupaj mešamo nad vrelo vodo pet minut. Vročo  čokoladno mešanico enakomerno prelijemo na torto. Postavimo na hladno, da se čokolada strdi.




………………………………………………..



Ni komentarjev:

Objavite komentar